"Żyć to działać, to rozsiewać po świecie talent, energię, uczucie, pomagać w czasie teraźniejszym pokoleniom przyszłym." Władysław Stanisław Reymont

Aktualności

09 lipca 2014 08:17 | Aktualności

Łeba, Słowiński Park Narodowy… i nie tylko

Dnia 23 czerwca 2014 roku uczniowie klasy II a i III edukacji wczesnoszkolnej wraz ze swoimi wychowawczyniami p. Beatą Taracińską i p. Iloną Przydatek wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Łeby.

Dzieci do autobusu odprowadzili zatroskani rodzice. Pomogli wpakować bagaże i posłali uśmiech na pożegnanie. Wyruszyliśmy na poszukiwanie przygód.

W samo południe dotarliśmy do Sea  Parku w Sarbsku. Tu obejrzeliśmy pokaz karmienia i treningu fok szarych oraz uroczych, choć drapieżnych kotików południowoamerykańskich. Chwile grozy przeżyliśmy w zwiedzanym Oceanarium prehistorycznych zwierząt morskich. Widoki w wersji 3 D zapierały dech w piersiach. Z ogromnym zainteresowaniem słuchaliśmy naszego pana przewodnika, który opowiadał i pokazywał  atrapy zwierząt morskich. Eksponaty były zadziwiająco wielkie i bardzo realistyczne.

Mieliśmy również okazję zobaczyć miniatury latarni morskich naszego wybrzeża oraz zwiedzić Muzeum Marynistyczne – następny punkt wyprawy, gdzie  z zaciekawieniem oglądaliśmy wszystkie  eksponaty, którymi byliśmy zachwyceni.

Po zwiedzeniu wszystkich ciekawych miejsc w Sarbsku, przejechaliśmy  do Łeby, gdzie zakwaterowaliśmy się, zjedliśmy obiad i udaliśmy się do centrum miasta, gdzie czekały na nas kolejne atrakcje.

Zwiedziliśmy wystawę najładniejszych, najciekawszych,  najcenniejszych motyli i owadów z całego świata. Wśród eksponatów zobaczyliśmy największe na świecie motyle Attacus Atlas, które wielkością dorównują tradycyjnej patelni.

Zobaczyliśmy również DOM DO GÓRY NOGAMI, do którego po wejściu doświadcza się niezwykłych uczuć wirowania wszystkiego wokół.

Dzień pierwszy zakończyliśmy krótko po 23-ej. Wszyscy pełni wrażeń udali się na odpoczynek.

Drugiego  dnia czekał nas  Dinozaurowy i zabawowy zawrót głowy - Największy w Polsce Park dinozaurów – ale jaki! Odwiedziliśmy Flinstonów w ich domu i przejechaliśmy  się ich pojazdem. Zobaczyliśmy jaja dinozaurów złożone na wysokim drzewie i ciuchcię kursującą pomiędzy wielkimi nogami gadów. Zajrzeliśmy do jaskiń, w których zastaliśmy przy pracy ludzi pierwotnych. Zobaczyliśmy  ich polowanie na mamuta. Parkowi wielkiego uroku i emocji dodały efekty dźwiękowe i piękne mostki, jamy, przejścia, kładki na bagnach wśród trzcin, ponad 100 gadów i innych dawnych stworów. Było też  stanowisko archeologiczne, leśna ścieżka zdrowia z przeszkodami oraz ogromny i ciekawy plac zabaw. Pajęczyny do wspinania, pałace, wielkie zjeżdżalnie i kolejka dla młodszych.

Sporą atrakcją tego dnia był też rejs statkiem po jeziorze Łebsko. Statek  zabrał nas na 45minutową wycieczkę.  Następnie spacer i podziwianie  Sowińskiego Parku Narodowego. Pani  przewodnik dokładnie  zapoznała nas  z ciekawostkami turystycznymi, przyrodniczymi i krajobrazowymi tego terenu.  No i  spotkanie z pustynią - największą atrakcją. Weszliśmy na wydmę Łąską, skąd rozciągał się wspaniały widok- po jednej stronie jezioro Łebsko, po drugiej Bałtyk. Znaleźliśmy się na polskiej Saharze ! - piękna wydm nikomu zachwalać nie trzeba ten, kto nie spróbował biegać po piaskowych górach, turlać się i skakać w tysiące ton delikatnego piasku – musi to zrobić koniecznie!  Cudowne widoki i wrażenia  były gwarantowane! Dla nas to była ogromna piaskownica, toteż wszyscy  mieli świetną zabawę.

Wracając  z wydm, udaliśmy się jeszcze na zwiedzenie wyrzutni rakiet czyli tajnego niemieckiego poligonu  z 1949 roku. Na koniec wycieczki czekała jeszcze jedna atrakcja naturalny labirynt 3D, w którym wszyscy dobrze się bawili.

Zadowoleni i szczęśliwi wróciliśmy  do domu. Ze smutkiem w sercach, że to już koniec naszej przygody,  ale zadowoleni i bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia. Wycieczka była wspaniałą okazją do uświadomienia uczniom potrzeby podróżowania i aktywnego spędzania czasu.

Największym podziękowaniem za udany wyjazd  był  uśmiech zadowolonych dzieci.