"Żyć to działać, to rozsiewać po świecie talent, energię, uczucie, pomagać w czasie teraźniejszym pokoleniom przyszłym." Władysław Stanisław Reymont

Aktualności

17 czerwca 2017 22:23 | Aktualności

Kochacie książki kucharskie? My tak!

Wszyscy wiemy, jak ważna dla naszego zdrowia jest prawidłowa dieta. Niestety czasami trudno jest przekonać dzieci do zjedzenia zdrowego posiłku. Dlatego też podsumowując działania w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Dzieciaki w kuchni”  uczniowie klasy IIa i III  wykonali niecodzienne  książeczki kucharskie. Książeczka  „Odżywiaj się zdrowo” zawiera zasady zdrowego odżywiania. Oto one:

  • Pilnie słuchaj, bystry smyku, co Ci powiem w tym wierszyku. Chcesz być mądry, silny, zdrowy to wbij słowa me do głowy! Warto się odżywiać zdrowo, by żyć dłużej – daję słowo!

 

  • Zjadaj pieczywo z pełnego ziarna. Ciemny makaron – rzecz naturalna. Dzięki tej diecie wnet wzmocni Cię zestaw witamin- tych z grupy B.

 

  •  Zwykła marchewka tę zaletę ma, że jest w niej dużo witaminy A. Jeśli więc szczerze o swe oczy dbamy, ochoczo i często marchewkę zjadamy.

 

  • Niech słoneczne pomidory z Tobą będą do tej pory. One potas zawierają, pracę serca nam wzmacniają.


  •  Groch, fasola, soczewica- każdy nimi się zachwyca. Są wspaniałym źródłem białka – to budulec twego ciałka.

 

  • No a owoce? Te cytrusowe? Wnet Cię orzeźwią i są zdrowe. To dobre źródło C witaminy, z nią się tak łatwo nie przeziębimy.

  

  • I ryby morskie zalety swe mają - szkielet i kości Twe wzmacniają. Czy chciałbyś poznać tego przyczynę? Ryby bogate są w D witaminę. W owocach morza, które zjadamy, sporo selenu i jodu mamy. Gdy tych pierwiastków w ciele brakuje, to nasz organizm źle funkcjonuje.

 

  • Fosfor i mangan, miedź oraz magnez- wszystkie pierwiastki są dla nas ważne. Bezwartościowa jest bez nich dieta. Gdzie je znajdziemy? Choćby w orzechach.

 

  • A w żółtym serze? Niech no pomyślę… Jest dużo wapnia! A mówiąc ściślej, jeśli chcesz mięśnie skłonić do ruchu, ser żółty wcinaj, mój mały zuchu.

 

  • Czerwone mięso – źródło żelaza. Żelazo zdrowa krew nam wytwarza. Jedz jednak mięso z dużym umiarem, bo jego nadmiar grozi zawałem.

 

  • To w sprawie diety niemal już wszystko. Ale chwileczkę! O, nie tak szybko! Jeśli Twa dieta ma dobrze działać, musisz się bardziej jeszcze postarać. Pewnie Cię wcale nie nęci tusza, więc zapamiętaj: często się ruszaj! Tu jest potrzebna zwykła praktyka – częste spacery, sport, gimnastyka. Pokazuj w czynach, nie tylko w mowie, ze dbać potrafisz o swoje zdrowie.


Mamy nadzieję, że  książeczki okażą się dla wszystkich pomocne,  pokazując bowiem różnorodność i dobroczynny wpływ składników zdrowej diety.  Pamiętajcie Kochani!  Wystarczy dobry przepis:

  • 2 szklanki pomysłu
  • 4 gałki szczerego uśmiechu
  • ½ kg dobrego nastroju

Wszystko dobrze wymieszać!

Red. Ilona Przydatek, Beata Taracińska

 

Przeczytano: 334 razy. Wydrukuj|Do góry

Zdjęcia: