Zespół Szkół im. Władysława Stanisława Reymonta w Starej Łubiance

Tutaj powinien być opis

Robota dla dziwno-bota. Kreatywna podróż młodych Odyseuszy.

      5 marca 2017 roku, o godzinie 6:15 drużyna Odyseuszy z edukacji wczesnoszkolnej wraz z pozostałymi trzema zespołami z naszej szkoły ruszyła w kolejną kreatywną podróż… .Podążaliśmy do Poznania i na Eliminacje Regionalne Odysei Umysłu, które co roku odbywają się w obiektach Politechniki Poznańskiej.

Nasza przygoda z Odyseją rozpoczęła się jesienią. Dwie trenerki p. Ilona Przydatek i p. Beata Taracińska, skompletowały drużynę, w skład której weszło 7 osób: Dominika Głupczyńska, Julia Drzymalska, Maria Drożdż, Małgorzata Wąsowska, Weronika Kowalska, Adam Kołodziejczyk i Mikołaj Pacanowski – uczniowie klasy II i III edukacji wczesnoszkolnej.

Jak każdego roku opublikowanych zostało pięć Problemów Długoterminowych. Nasza drużyna wybrała Problem 2: Robota dla dziwno-bota. Drużyna miała za zadanie przygotować i zaprezentować autorskie przedstawienie, w którym pewna rodzina sprowadza do domu „dziwno-bota”, robota uczącego się ludzkich czynności poprzez obserwację. Dziwno-bot – podpatrując domowników przy ich zajęciach przyswaja sobie umiejętność robienia czterech różnych rzeczy tak jak człowiek. Podczas spektaklu robot najpierw zauważone ruchy musiał powtórzyć, naśladując cztery oglądane aktywności, a później wykonać je ponownie, lecz w innych okolicznościach – co za każdym razem wywoływało zabawne skutki. Chwile, gdy dziwno-bot używał podłapanych gestów w nowych sytuacjach, należało sygnalizować zmianą wyglądu znaku członkowskiego, umożliwiającego widzom i jurorom identyfikację zespołu występującego na scenie.

Drużyna Odyseuszy samodzielnie projektowała, przygotowywała i udoskonalała swoje pomysły. Uczestnicy razem analizowali zadanie i zastanawiali się, jak można sobie z nim poradzić. Wspólnie decydowali jak to, co w ich pomysłach najlepsze, połączyć w 8-minutową prezentację, którą przedstawią sędziom oraz publiczności.

Podczas konkursu zespół musiał także zmierzyć się z zadaniem na logiczne myślenie czyli Problemem Spontanicznym. W trakcie konkursu uczestnicy często przełamują zahamowania i odkrywają swoje możliwości. Współzawodnicząc z innymi uczą się dbać o szczegóły i nie poddawać przy niepowodzeniach, konstruktywnie kierować emocjami i grać fair.

Korzyści z udziału w konkursie są uniwersalne, bo Odyseusze rozwijają postawy i umiejętności na całe życie. Wszyscy stają się bardziej niezależni, przedsiębiorczy, otwarci i pewni siebie.

Dlatego w Odysei Umysłu każdy jest Zwycięzcą!

Red. Ilona Przydatek i B.Taracińska