
ZIMOWE KRAJOBRAZY
„Na podwórku bałwan stał,
który dużą głowę miał.
Oczka – czarne, dwa węgielki,
nos z marchewki nie za wielki…
I tak sobie stał.
Kiedy ktoś się zimna bał,
to się bałwan z niego śmiał.
Bo gdy wkoło zimno było
jemu właśnie było miło,
gdy na mrozie stał.”
U uczniów edukacji wczesnoszkolnej bardzo dynamicznie powstają motywacje do działań twórczych, które należy chronić, podsycać i umacniać. W spontanicznej działalności plastycznej kształtuje się ich poznawczy, emocjonalny i kreacyjny stosunek do świata. Dlatego na tym właśnie etapie należy umacniać wrodzone predyspozycje w zakresie widzenia plastycznego, aby mogły przetrwać i rozwijać się w kolejnych okresach życia. Postawa twórcza, jaką wyrabiamy u dziecka podczas działań plastycznych uwidoczni się w przyszłości jako dociekliwość naukowa, zaangażowanie i aktywność.
Dnia 8 stycznia 2019 roku uczniowie klasy II i III wykonali w grupach przepiękne prace plastyczne na temat ,, Zimowe krajobrazy”. Wszak zima występuje u nas jak dotąd gościnnie to dzieci czekają na nią z upragnieniem. Któż z nich nie chciałby pozjeżdżać z górki na sankach czy ulepić bałwana?
Podczas działalności plastycznej widać było wielkie zaangażowanie w pracę, odczuwanie satysfakcji i radości z tworzenia. W trakcie tworzenia, oprócz czynności plastycznych, uczniowie budowali również różnego rodzaju wypowiedzi słowne, często o dużym zabarwieniu emocjonalnym. Zajęcia upłynęły w atmosferze tolerancji, współpracy i aprobaty.
Wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju zimowe prace można obejrzeć w holu edukacji wczesnoszkolnej.
Zapraszamy
Red. T. Mierzwa, B. Taracińska