Zespół Szkół im. Władysława Stanisława Reymonta w Starej Łubiance

 

 

OBSZAR 1

 

Ruch w szkole

Atrakcyjność zewnętrzna jest dla młodej dziewczyny bardzo ważnym  elementem , jej pozorny brak staje się dużym problemem.  Nastolatki chcą być piękne, szczupłe ale droga do osiągnięcia sukcesu często jest długa. Ruch to panaceum na nadwagę, poprawę sprawności, depresję i chęć osiągnięcia sukcesu. Musi być przyjemny, dostosowany do możliwości, wieku i temperamentu ćwiczącego. Lekcje wychowania fizycznego z dziewczętami w okresie dojrzewania zobowiązują nauczyciela do postępowania zgodnego z powiedzeniem: ,,Wędkarz idąc  na ryby zabiera przynętę, która smakuje rybom.”Werbalne przekonanie dziewcząt o tym, że uczestnicząc systematycznie i aktywnie w wychowaniu fizycznym będą lepiej i  łatwiej wypełniały czekające je w życiu zadania, często nie wystarczy. Nauczyciel wychowania fizycznego powinien dążyć do tego, aby dziewczęta polubiły ruch wprowadzając na lekcje atrakcyjne, zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami uczennic ćwiczenia,formy, metody i zadania. Konspekt opracowanej lekcji to sprawdzona propozycja, w której elementami motywującymi dziewczęta do zwiększonego zaangażowania ruchowego są :

 

- muzyka, która ożywia  i uatrakcyjnia poszczególne ćwiczenia

 

- wykorzystanie ławeczek gimnastycznych, jako efektu wzmacniającego ćwiczenia

 

Załącznik nr 1 - scenariusz nr 1 - dokument w formacie MS Word (otwórz)

dscn4736.jpg [300x225] dscn4737.jpg [300x225]
dscn4738.jpg [300x225] dscn4743.jpg [300x225]

 



 Piłka ręczna to dyscyplina sportu mająca wpływ na wszechstronny rozwój. Posiada bardzo dużo walorów pod względem kształtowania motoryczności, głównie siły, szybkości, zwinności i wytrzymałości.  Atrakcyjność gry podnosi zmienność akcji, duża ilość strzelonych bramek, bezpośrednia walka z przeciwnikiem wymagająca dobrego przygotowania fizycznego. Ta ciekawa gra stała się bardzo popularna w naszej szkole.  Dzieci w szkole  podstawowej na lekcjach wf-u  bardzo mocno angażują się do każdej formy ruchu i bardzo szybko opanowują umiejętności ruchowe, co pozwala na szybkie opanowanie podstaw techniki gry zespołowej. Nauczanie podstaw techniki powinno być połączone z różnymi formami zabaw  mającymi charakter sportowej rywalizacji. W zakresie piłki ręcznej chciałabym zaproponować  lekcję w klasie czwartej, która w bardzo dobry sposób przygotowuje uczniów do właściwych gier zespołowych.

Załącznik nr 2 - scenariusz nr 2 - dokument w formacie MS Word (otwórz)


1.jpg [279x210]  2.jpg [279x210] 
 3.jpg [279x210]  4.jpg [279x210]