OBSZAR 1
Ruch w szkole
Atrakcyjność zewnętrzna jest dla młodej dziewczyny bardzo ważnym elementem , jej pozorny brak staje się dużym problemem. Nastolatki chcą być piękne, szczupłe ale droga do osiągnięcia sukcesu często jest długa. Ruch to panaceum na nadwagę, poprawę sprawności, depresję i chęć osiągnięcia sukcesu. Musi być przyjemny, dostosowany do możliwości, wieku i temperamentu ćwiczącego. Lekcje wychowania fizycznego z dziewczętami w okresie dojrzewania zobowiązują nauczyciela do postępowania zgodnego z powiedzeniem: ,,Wędkarz idąc na ryby zabiera przynętę, która smakuje rybom.”Werbalne przekonanie dziewcząt o tym, że uczestnicząc systematycznie i aktywnie w wychowaniu fizycznym będą lepiej i łatwiej wypełniały czekające je w życiu zadania, często nie wystarczy. Nauczyciel wychowania fizycznego powinien dążyć do tego, aby dziewczęta polubiły ruch wprowadzając na lekcje atrakcyjne, zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami uczennic ćwiczenia,formy, metody i zadania. Konspekt opracowanej lekcji to sprawdzona propozycja, w której elementami motywującymi dziewczęta do zwiększonego zaangażowania ruchowego są :
- muzyka, która ożywia i uatrakcyjnia poszczególne ćwiczenia
- wykorzystanie ławeczek gimnastycznych, jako efektu wzmacniającego ćwiczenia
Załącznik nr 1 - scenariusz nr 1 - dokument w formacie MS Word (otwórz)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Piłka ręczna to dyscyplina sportu mająca wpływ na wszechstronny rozwój. Posiada bardzo dużo walorów pod względem kształtowania motoryczności, głównie siły, szybkości, zwinności i wytrzymałości. Atrakcyjność gry podnosi zmienność akcji, duża ilość strzelonych bramek, bezpośrednia walka z przeciwnikiem wymagająca dobrego przygotowania fizycznego. Ta ciekawa gra stała się bardzo popularna w naszej szkole. Dzieci w szkole podstawowej na lekcjach wf-u bardzo mocno angażują się do każdej formy ruchu i bardzo szybko opanowują umiejętności ruchowe, co pozwala na szybkie opanowanie podstaw techniki gry zespołowej. Nauczanie podstaw techniki powinno być połączone z różnymi formami zabaw mającymi charakter sportowej rywalizacji. W zakresie piłki ręcznej chciałabym zaproponować lekcję w klasie czwartej, która w bardzo dobry sposób przygotowuje uczniów do właściwych gier zespołowych.
Załącznik nr 2 - scenariusz nr 2 - dokument w formacie MS Word (otwórz)
|
|
![]() |
![]() |
![dscn4736.jpg [300x225] dscn4736.jpg [300x225]](http://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/933/cms/szablony/22456/zdjecia/dscn4736.jpg)
![dscn4737.jpg [300x225] dscn4737.jpg [300x225]](http://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/933/cms/szablony/22456/zdjecia/dscn4737.jpg)
![dscn4738.jpg [300x225] dscn4738.jpg [300x225]](http://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/933/cms/szablony/22456/zdjecia/dscn4738.jpg)
![dscn4743.jpg [300x225] dscn4743.jpg [300x225]](http://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/933/cms/szablony/22456/zdjecia/dscn4743.jpg)
![3.jpg [279x210] 3.jpg [279x210]](http://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/933/cms/szablony/22456/zdjecia/orign/3.jpg)
![4.jpg [279x210] 4.jpg [279x210]](http://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/933/cms/szablony/22456/zdjecia/orign/4.jpg)