
„Baloniada”, czyli lekcja wychowania fizycznego w języku angielskim.
Czy balony mogą wspierać dzieci w ich rozwoju fizycznym? Otóż mogą!! W piątek 18 listopada br. balony były głównym sprzętem sportowym na zajęciach wychowania fizycznego w języku angielskim, zorganizowanych dla klasy IIA. Zajęcia rozpoczęły się powtórką nazw kolorów w języku angielskim. Każde dziecko odbierając swój balon miało za zadanie przetłumaczyć nazwę jego koloru na język angielski. Kolejnym wyzwaniem dla drugoklasistów okazała się seria ćwiczeń sportowych, wspieranych komendami w języku angielskim:
-
footballer (piłkarz, czyli odbijanie głową balonów)
-
frogs (żabki, czyli przysiady z balonem)
-
falling balloons. (spadające balony, czyli naprzemienne odbijanie rękoma balonów)
-
clocks (tykające zegary, czyli skłony boczne z balonami)
-
big and small balls (małe i duże piłki, czyli duże i małe podskoki z balonem między nogami)
-
bench (ławeczka, czyli przechodzenie po ławeczce trzymając balon nad głową)
Lekcja sportu w języku angielskim, poza licznymi ćwiczeniami zręcznościowymi, okazała się też fantastyczną okazją do potańczenia z balonem w rytmie piosenki: „Head, shoulders, knees and toes”. Dużo emocji wzbudziły też końcowe konkurencje takie jak: wyścigi z balonami czy wyścigi rzędów. Drużyny „Hamsters” i „Fish” zawzięcie walczyły o zdobycie jak największej liczby balonów, które zastąpiły typową punktację.
Na koniec zajęć uczniowie sprawdzili czy udało się im osiągnąć cel, jakim było przetłumaczenie na język polski wyrażania „ready, steady, go” oraz powiedzenia w języku angielski słowa balon. „Balonowe” cele zostały osiągnięte!
Dużo radości sprawiło uczniom ostatnie zadanie, czyli narysowanie na balonach minek świadczących o tym, czy zajęcia się podobały czy nie. Wystarczy spojrzeć na poniższe zdjęcia, aby poznać poziom zadowolenia dzieci.
Red.A.Gugałka