
Dzień Młodego Badacza.
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej przywitali wiosnę w nietypowy sposób. Dzień Młodego Badacza, pod takim hasłem przebiegało wiosenne świętowanie, wypełniony był krótkimi eksperymentami wyjaśniającymi w prosty, nieskomplikowany sposób właściwości i cechy powietrza oraz wody. Całość spotkania wyglądałaby całkiem zwyczajnie, gdyby nie przygotowane do pracy rekwizyty (szklane naczynia, balony, piórka, rurki, dratwa, plastikowe pojemniki, czajnik elektryczny, miski, mąka ziemniaczana).
Okazało się, że odpowiedzi na trudne pytania są bardzo łatwe, a eksperymentowanie to wspaniała zabawa! Przekonano się, że niewidzialne powietrze naprawdę istnieje i można je zobaczyć np. zanurzając butelkę w misce wody i obserwując bąbelki. Udowodniono, że powietrze jest „ściśliwe” i ma wielką siłę - potrafi poruszać przedmioty. Poznano trzy stany skupienia wody.
Dzieci chętnie angażowały się w niecodzienną lekcję. O to właśnie chodziło wychowawczyniom młodych badaczy! Zaciekawić, przekazać wiedzę, rozbudzić chęć dalszego poznania. Wiedza tak zdobyta długo pozostanie w pamięci uczniów. Może wśród naszych podopiecznych jest przyszły naukowiec, który odkryje to, co jeszcze nieodkryte?
red. B. Taracińska